Kort verslag jaarvergadering 06-0602013

Zondag, 9 juni 2013

Kort verslag jaarvergadering 06-0602013

Kort verslag jaarvergadering 06-06-2013.
Ondanks het belang van de jaarvergadering waren, inclusief de bestuursleden, slechts 11 personen aanwezig.
Weliswaar meer leden als voorgaande jaren, maar toch, voor een vereniging met ca. 550 leden een bedroevend laag aantal.
Na een ogenblik stilte voor de leden die ons het afgelopen jaar zijn ontvallen nam de voorzitter aan de hand van de agenda het jaarverslag door.
Op de gestelde vragen gaf de voorzitter tijdens de vergadering een toelichting.
Zo wordt de volgende jaren het van de bijdrage van HSF Mid. Nederland lager omdat in voorgaande jaren middeling heeft plaatsgevonden.
Ook de post onderhoud gebouwen vroeg om wat nadere uitleg, de voorzitter verklaarde dat er nog geen duidelijkheid wanneer wij het gebouw moeten verlaten maar dat hierover na de vakantie overleg met de Gemeente plaatsvindt.
Ook de post bijdrage senioren zal nog worden gecorrigeerd van € 450,-,naar € 350,-, maar deze wijziging is doorgevoerd nadat het jaarverslag gereed was. ( zie correctie onder aan pagina)
In de begroting van de jeugd zal de post € 50,- bijdrage selectie worden opgenomen als P.M. post.
Punt 4.8 Vaststelling contributie+subsidieregeling. Stelde de voorzitter voor om ondanks de gestegen uitgaven maar gezien de positieve opbrengst van de totale contributie inkomsten en het banksaldo de contributie voor 2014 niet te verhogen.
Wat betreft punt 6 van de agenda Kascontrolecommissie waren geen nieuwe kandidaten beschikbaar, zodat noodgedwongen de reeds een aantal jaren controleren kascommissie werd verzocht zich nogmaals beschikbaar te stellen.
Voor punt 7 bestuursverkiezing is het nog steeds niet gelukt om kandidaten te vinden voor de functies 1e secretaris en 1e penningmeester, deze functies blijven vervuld worden door de voorzitter.
Verheugend is wel dat er zich voor de functie 2e penningmeester/ledenadministratie een jong persoon heeft aangemeld namelijk Wesley Emde.
Wesley Emde heeft ervaring in de ICT en zal ook het beheer van website overnemen.
Wij hopen dat meerdere jonge leden (oud jeugdleden) dezelfde stap willen maken.
Ook voor de functie algemeen bestuurslid was een kandidaat, namelijk Rob Kluwers.
Vooral de ruime ervaring van Rob zal goed van pas komen.
Met de benoeming van de twee bovengenoemde bestuursleden voldoet de vereniging weer aan de minimale wettelijke (Statuten) eis van 3 personen.
Wel heel wenselijk is het dat het aantal wordt uitgebreid naar bijvoorbeeld 5 personen, wie stelt zich kandidaat of weet iemand die een functie in onze verenging wil bekleden, zeg het voort, zeg het voort.
Tijdens de rondvraag spitsten de vragen zich vooral toe op het waterbeheer en publicatie in de regionale kranten, zo waren er vragen over :
- Hoe staat het met de visrechten in Hoef en Haag
- Hoe is de karperstand in de Stadsgracht
- Worden er in het Merwedekanaal tijdens de vernieuwing van de beschoeiing vispaar voorzieningen aangebracht
- Worden er in het plan Ruimte voor de Lek voorzieningen als vissteigers opgenomen
- Wil de Gemeente na het uitbaggeren van de diverse wateren ook zo spoedig mogelijk het slib en de waterplanten opruimen.
De voorzitter zegde toe de diverse punten tijdens het overleg met de Gemeente aan de orde te zullen stellen en hier in een later stadium op terug te zullen komen.
Ik wens de nieuw benoemde bestuursleden een besluitvaardig en positief seizoen toe.
Hans van Dijkhuizen.

Toelichting op correctie.
In het verslag zijn niet de juiste bedragen vermeld zoals tijdens de jaarvergadering zijn goedgekeurd.
Te lezen:
In de begroting , pagina 7 van het jaarverslag, is als bijdrage voor de senioren een bedrag genoemd van € 450,-.
Na het samenstellen en copieren van de verslagen is door de wedstrijdcommissie een bedrag vermeld van € 400,-. Dit bedrag is niet in de verenigingsbegroting aangepast.
Door de jaarvergadering als begroting het bedrag van € 400,- goedgekeurd.
Het in dit verslag vermeldde bedrag € 350,- is derhalve niet juist weergegeven.