Annulering ALV 13 Oktober

Maandag, 5 oktober 2020

Ivm Corona maatregelen en ieders veiligheid zijn we genoodzaakte de ALV de annuleren.

Beste Leden,

Helaas vanwege de huidige situatie rondom de Corona pandemie zijn we genoodzaakt de Algemene leden vergadering in de huidige vorm te annuleren.
We zijn als bestuur aan het kijken naar alternatieve mogelijkheden om een vorm van de ALV te kunnen houden.

Omdat we veel vragen hebben gehad over een aantal punten willen we deze hieronder extra toelichten.
als er nog extra vragen zijn horen we dit graag.
De punten zijn:
-Nachtvissen put middelwaard
-Op het water vissen op put middelwaard
-Vissenbossen
-Visuitzet
-Overige vragen

_Nachtvissen Put middelwaard
Afgelopen weken zijn wij erg druk in gesprek geweest met verschillende partijen om het nachtvissen voor 2021 rond te krijgen.
Zoals het er nu uitziet kunnen we wel zeggen dat het er erg positief uit ziet en dat we de laatste puntjes op de i aan het zetten zijn.
Helaas kunnen we nog niet met volledige zekerheid zeggen hoe het vorm gaat krijgen.
Wel weten we dat er een beperkt aantal vis plekken beschikbaar worden voor het nachtvissen en daarbij ook een beperkte aantal speciale nachtvisvergunningen uitgegeven gaan worden.
De uitgifte zal via loting zijn, zodat iedereen even veel kans maakt op de speciale nachtvisvergunning.

Voor iedereen die interesse heeft in een nachtvisvergunning kan zich aan te melden via nachtvissen@hsvdereiger.nu
Meld hierbij uw naam en vispasnummer en u zal op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen en loting.

De speciale voorwaarden die al bekend zijn:
-Er mag tussen een bepaalde periode in de nacht gevist worden. ( 16 Juli tot en met 31 Oktober 2021 )
-Er mag niet met Lood verzwarende middelen worden gevist. (zoek naar een alternatief voor lood)
-Het word niet toegestaan dag en nacht met wat voor vaartuig het water op te gaan (voerboot, rubberboot, etc. etc.)
-De kosten van de nachtvisvergunning komen op 30 euro.
- Inschrijving sluit 31 November 2020.

De overige voorwaarden zullen worden gedeeld met de aangemelde vissers.

_Op het water vissen Put Middelwaard
Naar aanleiding van diverse meldingen over onduidelijkheid betreft het vissen op het water bij Put Middelwaard willen we dit extra toelichten.
Vanaf heden is het NIET meer toegestaan om als visser een vaartuig te gebruiken. Dit houd in op het water mag er niet worden gevist. (als voorbeeld: Bellyboat, Voerboot, Rubberboot, Etc., Etc.,)
Het is alleen toegestaan vanaf de kades te vissen.
Er zal streng op gecontroleerd worden en de boetes zijn vors.

_Vissenbossen
In Put Helsdingen word er in het najaar/voorjaar gewerkt aan vissenbossen.
Deze bossen beschermen de jonge/ kleine vissen en geven deze kans om op te groeien.
Hierdoor hopen we dat de Aalscholvers minder vis weg eten zodat het natuurlijke bestand terug kan komen.
Als we zien dat dit werkt zal er ook weer meer andere soorten vis worden uitgezet zodat de put voor iedereen interessant word om te vissen.

_Vis uitzet
In overleg met de gemeente zijn we aan het kijken wanneer welke binnen wateren ( Monnikenhof, Amaliastein, de Hagen) worden gebaggerd.
Op basis daarvan zullen we kijken of in het najaar of het voorjaar vis uitgezet kan worden.
Daarnaast zullen we een uitzet doen in de gracht en bij de Bieb in de vijver.
Exacte type vis en tijdsplanning zal via de site en facebook gecommuniceerd worden.

_overige vragen?
Als er andere vragen zijn, stuur even een e-mail zodat we deze kunnen beantwoorden.