Vis uitzetting najaar 2015

Donderdag, 26 november 2015

Vis uitzetting op diverse water.

Visuitzetting,

In de afgelopen weken hebben vrijwilligers en leden van het bestuur weer vis uitgezet.
Nadat we vorige jaar in put Middelwaard en put Helsdingen veel vis hebben uitgezet waren nu de grachten en de watergangen in de hagen aan de buurt.

In overleg hebben we gekeken voor een diversiteit van verschillende vis soorten. In alle wateren zijn de zelfde soorten uitgezet, natuurlijk hebben we per water andere hoeveelheden uitgezet.
De soorten die na de uitzettingen onder andere rond zwemmen zijn Graskarper, Spiegelkarper, Schubkarper, Zeelt en de Kruiskarper.

Bij de keuze is gedacht aan het water onderhoud en de vissers ( karper en witvissers).

Het Bestuur,