Waar houden we ons zoal mee bezig als bestuur?

Maandag, 20 juli 2015

Wist u dat wij als bestuur ons de afgelopen tijd bezig houden met de volgende zaken.

Zo zijn wij afgelopen week bezig geweest met een interview en foto voor de week krant Het Kontakt over Put Helsdingen,

En we zijn druk bezig voor het nachtvissen op Put Middelwaard te legaliseren. Hiervoor zijn we regelementen aan het opzetten,
vergunningen aan het ontwerpen, bepalen hoeveel visplekken er moeten komen en dit met het recreatie schap Utrecht te regelen.

Ook hebben we tijdens de jaarvergadering 17 Juni 2015 we vragen gehad over Put Helsdingen.

De vragen die we kregen:

-Wat er aan het wier gedaan kan worden in de put Helsdingen?
-Of er mogelijkheden zijn om de put op een aantal plekken dieper te maken.
-Is er een mogelijkheid om steigers te maken zodat er vanuit het wier beter gevist kan worden?

We hebben de eerste 2 vragen voorgelegd aan Sportvisserij Nederland om te voorkomen dat er vissen sterven door het wier weg halen of het dieper maken van de put Helsdingen.
Na een aantal keren heen en weer gecommuniceerd te hebben is er besloten om het wier niet te laten verwijderen door de gemeente Vianen, de reden hiervan is dat het zuurstof gehalte hoogstwaarschijnlijk zal dalen waardoor de kans op vissterfte vergroot ( en dat willen we natuurlijk niet! )
Daarnaast hebben we gezamenlijk besloten dat het verdiepen van de put niet zomaar even gedaan kan worden en dat er goed over nagedacht moet worden. Wat is het beste voor de vis, bodem en flora en fauna. Wat zijn de opties en wat moet er absoluut niet gedaan worden. Dit word in de komende weken in kaart gebracht en in een herinrichting rapport verwerkt waar vervolgens een advies uit komt. Daarnaast is er zeker een mogelijkheid om steigers te plaatsen.
Wij gaan dit uitzoeken als vereniging om te kijken waar en wat er precies nodig is.

Daarnaast zijn we opzoek naar Vrijwilligers! Die het leuk vinden om betrokken te zijn bij de vereniging, Helpen bij een opruim dag van de vereniging? Helpen met de Jeugd aan het vissen te krijgen zodat we volgend jaar weer jeugd wedstrijden kunnen houden.

Wij horen vraag van jullie en we houden jullie op de hoogte!

Het bestuur van HSV de Reiger.